Ik kan niet hardlopen zonder muziek. Het ritme van de muziek is de basis voor het ritme van mijn voeten. I’m rockin’ my run met de app Rock my Run!

Ik kan niet zonder muziek! Ik kan niet zonder RunKeeper!

Helaas werken RunKeeper en Beat.FM niet samen. Het audio-signaal van RunKeeper is het einde van de muziek van Beat.FM. Hardlopen zonder muziek is al even ondenkbaar als hardlopen zonder RunKeeper en dus begon de zoektocht. Het werd uiteindelijk Rock my Run. Hardlopen met een dj op zak.

Blog mee

Rock my Run

Hardlopen op de maat van de muziek. Heerlijk! ‘Rock my Run – The best running music in the world’. Het klinkt natuurlijk verleidelijk. Als bonus kan ik nu ook nog eens kiezen welke muziek ik wil horen. Rock. Hiphop. R&B. Zoeken naar nieuwe mixen kan op basis van genre en het aantal beats per minute (BPM). Het klinkt goed en dan heb ik de eerste mix nog niet gehoord! Het duurt niet lang voordat ik mijn eerste favoriet heb gevonden: RunKeeper AmpedUp.

Balen

Het eerste nadeel is ook snel gevonden helaas. Het woord premium duikt op en dus moet de creditcard getrokken worden in de App Store. Het aantal gratis mixen is beperkt en de meeste duren niet langer dan 30 minuten. Balen. Ik neem een maand lang een premium-abonnement. Vooruit dan maar. Rock my Run werkt met verschillende abonnementen. Premium voor een maand kost 4,99 dollar. Het abonnement wordt goedkoper als het voor een periode van drie maanden wordt afgesloten (12,99 dollar). Genieten van 365 dagen muziek kost 35,99 dollar. Je kunt geen specifieke mixen kopen en levenslang gebruiken, en dat vind ik stiekem best vervelend.

Premium

Als extra optie kunnen premium-abonnees dan wel weer de BPM aanpassen met myBeat. Ik gebruik de optie niet en vind het dus vooral balen dat ik moet blijven betalen voor de muziek. Alle premium-mixen verdwijnen aan het einde van het abonnement. Het aanbod aan categorieën en genres is best compleet. Helaas zijn niet alle categorieën ook daadwerkelijk gevuld met muziek.

Conclusie

Het idee is leuk. Hardlopen met een mix die ik écht geweldig vind is super en de kwaliteit van de mixen is goed. Ze klinken ook écht lekker. Het abonnement is een groot nadeel. Het biedt niet voldoende om iedere maand opnieuw een paar dollar voor te betalen. Het aantal mixen is niet voldoende en bovendien heb ik al snel een paar favorieten. Ik zou liever een paar nummers kunnen proberen en deze dan per stuk kopen. Helaas is dat geen optie. Rock my Run werkt prima in combinatie met RunKeeper. Het downloaden van de mixen is handig. Scheelt weer in het internet- en datagebruik. Ik zou zeggen: gewoon lekker de gratis versie nemen en onderweg even een andere mix kiezen voor de laatste kilometers. Probeer in ieder geval de RunKeeper AmpedUp mix eens. Absolute aanrader!

Hebben?

Rock my Run is verkrijgbaar in de App Store en Google Play.

91 views | Geschreven door